Nu oricine poate conduce o motocicleta, pentru ca motocicleta nu se conduce, se piloteaza. Cine sustine ca este mai usor sa conduci o motocicleta decat o masina, se inseala amarnic!

Deplasarea cu motocicleta in oras, in afara acestuia sau pe drumuri de munte implica o serie de riscuri asociate pe care va trebui sa ti le assumi. Cazaturile neprevazute reprezinta unul dintre aceste pericole iminente care te pandesc la tot pasul in momentul pornirii tale la drum. Ce ai de facut in situatiile mai putin fericite si cum gestionezi micile incidente vei afla, lecturand articolul de fata.
 

Atentie la neatentie!

Primul lucru pe care trebuie sa il ai in minte in momentul in care te urci in saua unei motociclete este sa te gandesti la urmatorul slogan „Atentie la neatentie! ” Acest lucru inseamna sa iti iei masuri suplimentare de protectie, alegand o casca moto de ultima generatie, dar si de securitate aditionale.

In primul rand, trebuie sa constientizezi ca motociclismul este un sport periculos, lipsit de confortul unei masini ale carei caroserii te apara de eventualele impacte usoare.
 
In trafic trebuie sa fii defensiv, poate un pic paranoic si sa-ti creezi un fel de „sfera” invizibila in jurul tau si sa nu lasi pe nimeni sa intre in raza de actiune. In timpul deplasarii se intampla lucruri complexe, exista diverse reguli nescrise, si tu trebuie sa fii pregatiti sa faci fata.
 
Unul dintre aceste aspecte este legat de viteza. In oras nu sunt degeaba limite de viteza. Sunt puse cu un scop, iar unul dintre acestea este sa te protejeze pe tine. Sunt multe vorbit pe acest subiect, insa ideea de baza este, nu alerga in oras.

Apoi este vorba despre unghiul mort al oglinzilor. Evita sa stai in unghiul mort. Stai tot timpul acolo unde soferul din fata te poate vedea.
 

Responsabilitatea asumata!

Daca te gandesti sa cumperi o motocicleta, este incantator! Insa, trebuie sa stii la ce te inhami. Nu oricine poate conduce o motocicleta, pentru ca motocicleta nu se conduce, se piloteaza. Cine sustine ca este mai usor sa conduci o motocicleta decat o masina, se inseala amarnic.
 
Siguranta pe doua roti incepe cu participarea la o scoala moto si prin a purta o casca moto orginala. Oricat de rudimentara este scoala-moto in romania, este un inceput bun in drumul tau de a fi motociclism. Sub nicio forma sa nu te sui la ghidonul unei motociclete daca nu ai scoala facuta.

Obtinerea carnetului nu este doar o formalitate, este si o dovada de respect fata de sine si de ceilalti participanti la trafic. Obtinerea permisului inseamna ca esti in stare sa-ti asumi si responsabilitatile aferente.
 

Primele „lectii”

Primele „lectii” in motociclism le faci studiind tot ce se poate despre acest fenomen. Apoi te duci la scoala. Una este sa citesti despre, alta este sa stai la ghidon. Practica ne omoara!
 
Este obligatoriu sa faci prima sedinta pe o motocicleta de scoala. Acestea sunt prietenoase. Deci, sunt gandite pentru acest scop. Sunt special modificate pentru a fi manuite de incepatori. Astfel, greutatea si comenzile sunt prietenoase. O motocicleta „de scoala”, este prin definitie mai usoara, mai manevrabila, cu alte cuvinte „domesticita”.
 
Nu accepta „lectii” de la prieteni cu motociclete normale pentru ca te pui in fata unor riscuri inevitabile.
Dupa ce ai luat carnetul trebuie sa-ti cumperi echipament. Este bine sa ai echipamentul luat inainte de motocicleta caci astfel vei fi tentat sa mergi fara. Afla ca din statistici reiese ca peste 80% din accidentele moto se intampla la un km distanta de casa.

Intocmai din cauza unei astfel de gandiri infantile prin care te simti in siguranta cand ar trebui sa fii precaut. Faptul ca esti langa casa nu inseamna piua, nu inseamna ca nu poti lovi o groapa, sau ca nu-ti poate iesi cineva in fata.
Intodeauna imbraca-te pentru accident, nu pentru plimbare!
 
Cumpara echipamentul potrivit, cat mai complet, nici cel mai scump, nici cel mai ieftin. Si poarta-l, indiferent de vreme si distanta. In special cand vine vorba despre o casca moto comanda prin unimotors dealer autorizat de echipamente moto. Mai bine sa curga transpiratia, decat sa curga sangele.

Atunci cand iti alegi motocicleta, ar fi bine sa te gandesti la modul de exploatare. Adica, mergi doar in oras cu posibilitati de „excursii” cu prietenii, mergi doar pe teren accidentat, faci naveta si ai ceva km de parcurs zilnic? Iti trebuie astfel o motocicleta corespunzatoare.

Ar mai fi si cazul in care ti s-a pus pata pe un anumit model. In acest caz este bine sa te documentezi si sa aflii tot ce se poate afla despre acel model, astfel incat atunci cand l-ai luat, sa nu-ti para rau dupa cateva zile. In momentul premergator achizitionarii unei motociclete exista o stare de entuziasm, care insa, va trece, si vei ramane doar cu „defectele alegerii”.

Aici trebuie punctat un alt lucru: nu-ti lua motocicleta noua. Asta pentru ca prima motocicleta este cea cu care inveti sa mergi si  o sa-ti mai iei si trante.
In momentul in care cauti o motocicleta, intreaba in stanga si-n dreapta, insa ia motocicleta pe care o doresti tu, nu cea pe o doresc prietenii tai pentru tine. Nu-ti lua motocicleta X pentru ca Y o are. Ia-ti ce-ti place tie, caci tu o sa o conduci in trafic, nu ei.